10-07-2010 – Hitte & Noodweer

juli 18, 2010 0 Reacties →

Toen we in het begin van de avond in de auto stapten om naar het water te vertrekken, was het een stuk afgekoeld. Met 34 graden overdag was het gruwelijk heet geweest, en het vertrouwen voor de sessie was aanwezig.

Sjors en ik gingen namelijk 2 dagen zitten aan een mooie put, met volop mogelijkheden tot zwemmen. Van te voren wisten we niet zoveel over het water, maar dat was aan het eind van deze sessie wel anders.

Net voordat het donker werd waren we klaar met de opbouw van ons kamp. Onder twee paraplus was het goed uit te houden. Na een paar uur kwam de eerste beweging, een run op een verre hengel van Sjors. En wat voor een.

Een hele flinke schubkarper landde in het schepnet. Deze vis was op topgewicht en ze had er een dikke buik onder hangen. Na het wegen bleek de beauty 33 pond te wegen. De eerste vangst op dit water en meteen een 33 ponder!

10-07-2010

Het werd snel duidelijk waarom een onthaakmat een must is voor elke karpervisser: eenmaal op de kant gaf de karper regelmatig enorme klappen met zijn staart. Heb je geen onthaakmat beschadigen de vissen zichzelf echt gigantisch, en dat zou echt zonde zijn.

De rest van de nacht bleef het stil en de volgende morgen scheen de zon weer als vanouds. Weer 33 graden, maar heerlijk om met het bootje op het water te liggen. De lijnen weer opnieuw uitgeroeid, en om 20:30 was het weer raak. Een iets langere schub van 29 pond kon op de foto worden gezet.

29 pond schub van Sjors

Noodweer

Het kon ook niet blijven goed gaan. De temperatuur was al zolang hoog dat het ook een keer moet omslaan. En dat was precies deze avond. Melisj vroeg zich een aantal keer af ofdat we niet beter konden opruimen. Er kwam namelijk een gigantisch noodweer onze kant op…

WEERALARM: Zware regen- en onweersbuien met hagel en zware windstoten. Lokaal veel neerslag

Tja, toen waren de paraplus ineens een stuk minder chill, he? Gelukkig hadden we nog een klein half uurtje voor de storm over ons heen zou razen, dus konden we ons kampement stevig genoeg maken.10-07-2010

Het gebeurt maar af en toe dat Ik een run krijg, maar wanneer gaat die rechter van mij ervandoor? Precies, als het water met bakken uit de lucht valt. Een flinke dril volgde, maar de vis kwam maar niet dichterbij. Ondertussen ving Sjors nog een mooi 19 pond schubje, maar mijn vis kwam maar niet dichterbij…

Toen bleek dat de vis in het riet vast zat, ging ik met de boot even dichtbij kijken. Zonder resultaat, want toen ik terug op de kant stond, zat mijn lijn nog steeds vast op dezelfde plek. De volgende morgen ging ik kijken: hing er een dode waterkip op zijn kop in het riet, met een perfect gehaakte montage in zijn snavel. Damn.

Even hebben we nog kunnen slapen, toen de volgende van Sjors zich liet horen. Ik mocht hem drillen van Sjors, maar ik was kapot. En terecht, want de mooie vis was de zwaarste van deze sessie met een gewicht van 34 pond.

11-07-2010

En de volgende ochtend lagen we weer met 35 graden op het water. Chillings.

Tight lines!

Dit artikel is geschreven door:

Naam: Stefan Vervoort

URL: http://twitter.com/divitodesign

Beschrijving: love football, enjoy design, interesting video, shoot photos, write blogs, catch carpers, keep chilling. @divitodesign.

Please Respond and Give your Opinion

We use Gravatar to handle our avatars. Get one there!